Surrealistiskt

 


Jag sökte på surrealism och fick upp följande. 

"Surrealism är en riktning inom modernistisk konstlitteratur och filosofi. Den uppstod i Frankrike på 1920-talet och spred sig snabbt över västvärlden."

"Surrealismen uppstod i Frankrike på 1920-talet och kännetecknas av fantasirika konstverk utan någon logik. Konstverken är en vrickad, ologisk och absurd framställning av verkligheten. En av de mest kända konstnärerna inom surrealismen är Salvador Dalí."

Mitt liv känns surrealistiskt, overkligt, vrickat. Händer detta verkligen. 

Salvador leker med tiden i målningen "Minnets envishet". Jag har aldrig studerat konst eller satt mig in i det, men om denna har jag nu läst lite tolkningar och de flesta har samma tolkning. 

Tiden som rinner ur oss, det finns både den ensamma sidan och den ljusa med hopp. Det är upp till oss att välja eller så är det så att i våra liv rymmer allt, det ensamma, sårbara och ljuset och hoppet. Tiden är livet, ibland känns det som att den rinner ur oss, andra gånger omfamnar den oss och ger oss vila. 

Varför skulle det vara surrealistiskt när det är livet. 

Tiden läker alla sår. Morgondagen har vi inte sett än. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Sorgeprocessen

Att inte bli förstådd