Cykelhjälm?

Vi tog en cykeltur på eftermiddagen idag. Jättemysigt Joel orkar cykla riktigt långt nu. En dam kom fram till mig nere vid badplatsen och tyckte vi vuxna skulle ha hjälm på oss. Jag argumenterade inte emot utan lyssnade och log. Jag brukar ha hjälm när jag är ute på stora vägar t ex till jobbet. Använder ni alltid hjälm?

Har precis sett ciderhusreglerna. Jag var och skulle se den på bio för många år sen, men blev magsjuk efter 10minuter så jag tror jag åkte hem. Det var roligt att få se den, den var bra.

Skickat från min HTC

Kommentarer

Anonym sa…
Hej! Jag ser det som en självklarhet att man knäpper på sig cykelhjälmen när man cyklar. Dels är det ju för ens eget bästa, dels för att motivera barnen fortsätta använda hjälm när de blir äldre.

Hälsningar cykelmamman
Anonym sa…
Aldrig! Det är inte farligt att cykla. Fånig kommentar du fick av damen. Var och en har rätt att göra sina val utan att någon snusförnuftig person ska komma fram och kommentera.
Tina sa…
Damen var inte så gammal, runt 50 kanske och hade tonåringar hemma och sa som du "cykelmannen".

Innan barnen är 15 är det inga problem att få på dem cykelhjälm eftersom det är lag på det. Sen går det några år då de vägrar även om jag skulle använda, det är jag helt säker på. Har 2 här hemma. Kanske det vänder och de börjar använda igen, vi får se.

Hjälmen kom när jag gick på höstadiet och jag minns hur vi tänkte. Sen är man ute och cyklar fort, tränar eller till jobbet och ute i biltrafiken så finns en stor vits med att ha den på, vilket jag har som sagt :).
AnnieeG sa…
Jag tänker absolut ha hjälm när jag börjar ha Hugo på pakethållaren. Om inte annat i pedagogiskt syfte... Och i stan eller på större vägar skulle jag också ha hjälm. Nej, att cykla i sig är inte farligt, men trafiken kan vara det! Det ska man ha respekt för tycker jag. Kramis
Anonym sa…
Jag har träffat tillräckligt många personer med skador efter fall eller trauma vilket gör att jag alltid tar hjälpen numera. Det är en väldigt enkel åtgärd som kan betyda livet.

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen