Allt det smärtsamma

 


Varje del man måste gå igenom vid en skilsmässa är så smärtsam. Jag kan känna att jag är på väg upp, har fler dagar då jag känner mig lugn och glad, men så måste vissa saker göras. 

Bankmannen var så fin, han förstod att det var smärtsamt och sa att vi kan ta enskilda möten, men jag ville ta det ihop. Han har ju varit min trygghet och jag ville mötas i det tuffa, men det var smärtsamt. 

Här är de stora sakerna som varit otroligt smärtsamma.

- Beskedet att han inte älskar mig mer.

- Försöket att satsa på oss hos terapeut. 

- Nya besked om att kärlek inte finns.

- "Jag vill skiljas".

- Berätta för barnen.

- Flytt.

- Ansökan om skilsmässa. 

- Avsluta relationer.

- Planera födelsedagar och semester. 

- Mötas på högtider.

- Andra ansökan om skilsmässa.

- Domen att skilsmässan gått igenom.

- Bodelning.

Sen har det varit många saker däremellan som smärtar, men detta är något man måste gå igenom. 

Det kan ha känts bra i 2 veckor, men någon av ovan händelser har gjort att jag dykt ner i sorgen ordentligt. Men jag vet ju att jag måste igenom det, därför tillåter jag det komma. Sen kan jag pricka av ännu en del, resa mig och gå vidare mot ett tydligare avslut och mot en ny väg. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Sorgeprocessen

Att inte bli förstådd