Längtan

 


"Hade det inte funnits sorg hade det inte funnits kärlek"

Det fanns länge en längtan, ett hopp om att allt skulle bli normalt. Att vi skulle få glänsa tillsammans på ålderns höst. 

Ett brev i kärlek, blev en bekräftelse för honom att han inte ville leva med mig. Alltså allt är så konstigt, att kärlek kan slå så fel. Förmodligen kan kärleken överrumpla och skrämma. Jag som trodde att kärleken kunde övervinna allt. Vad är då kärlek? 

Bl a är detta kärlek:

Och jag stod för oattraktiv trygghet.


Jag gick på det som gav mig hopp under några månader, som var ett falskspel då han ansåg sig vara "gift" med en annan. Hur kunde jag uppleva det som äkta, för det gjorde jag verkligen. Jo, för jag tror det friska kom fram för en stund, sen slog det sjuka till igen.

DET GÖR SÅ ONT.

Så det jag hoppas på just nu är läkedom för alla parter. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Sorgeprocessen

Att inte bli förstådd