JOH613

Ibland ber jag Gud om ett litet hopp, tecken eller vad man vill kalla det. 

Idag var det nummerplåten på en bil, JOH613. Jag satte mig i bilen och slog upp Johannesevangeliet kapitel 6 vers 13.

"De samlade ihop dem och fyllde tolv korgar med de bitar av de fem kornbröden som hade blivit över när de ätit."

Och här kommer en mycket fri tolkning, till mig själv. Men jag vet vilket sammanhang versen kommer ifrån. Jesus predikade för tusentals människor som började bli hungriga. Han bad att få in den mat som fanns där och en pojke kom med 5 bröd och 2 fiskar, Jesus välsignade det och så började de dela ut maten. När alla hade fått och ätit sig mätta blev det massa mat kvar. Brödundret, Jesus välsignade det.

I min ensamhet tänker jag att det finns inget eller ingen kvar till mig. Men Jesus kan kanske göra ett under ändå, precis som han gav mig en man för 20 år sen kan han nog göra det igen. 

Visst får man väl tänka lite naivt ibland. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Sorgeprocessen

Att inte bli förstådd