Kan det nånsin bli bra igen



Han sa att vi kommer få det bättre utan varann. Jag försöker tänka på saker som inte var bra, men kommer inte på något. Jag försöker tänka att nu kan jag göra vad jag vill en ledig söndag, men det kunde jag och han innan också. Jag saknade att han inte såg mig, men hittade orsaker till det också. 

Så hur ska det kunna bli bättre när jag är ensam, tom, ledsen och nedbruten. 

Finns inte i min värld att lyfta historik som inte går att ändra på, utan det är framtiden som jag kan påverka. 

Jag kunde älska trots sår, jag kunde förlåta trots svek, jag kunde tacka för det han berikade mitt liv med under 20 år. Men det kunde han inte se, inte bjuda till ett litet tack. Nej, för tydligen hade inte jag varit bra på 20 år.....

Då förstår ni varför jag ifrågasätter om jag förlorat 20 år. Nej, jag fortsätter vara tacksam. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Sorgeprocessen

Att inte bli förstådd