Ande Kropp och själ



Jag tror vi har ande, kropp och själ. Där hela människan behöver vara i balans för att hitta sig själv och må bra.

I en sån process jag just nu går igenom kan man se att det är olika processer. 

I anden behöver jag gå igenom Förlåtelse - - > Förståelse - - > Försoning 

Jag är väl i förståelsen och jobbar fortfarande. Jag har undrat ett tag hur jag ska nå försoning, trodde det var att försonas med någon. Men det har jag börjat förstå att det är försoning med mitt nya liv, acceptansen osv.

I kroppen händer mycket, viktnedgång, sömnproblem, ont i bröstet, ingen matlust med mera. Det gäller att ta hand om sig, röra på sig, äta regelbundet och se till att sova. Hitta stöd och hjälp av andra så man sköter detta, oerhört viktigt.

Så var det själen, där har vi hela sorgeprocessen. Chocken, ångesten, reaktion, förnekandet, bearbetning, acceptansen och nyorientering. Jag befinner fortfarande i ett virrvarr, där jag slås fram och tillbaka. Har inte hittat något viloläge ännu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Sorgeprocessen

Att inte bli förstådd