Stormen ska passera

 

Stormen ska passera
Låt av Evelina Gard
Vindarna och regnet
Sliter mina segelHåller inne gråtenSitter kvar i båtenVågor som vill dränka migHåller stadigt fast vid Dig
Stormen ska passeraJag ska överlevaDu har lovat du ska ta mig genomLovat att Du inte ger migMer än vad jag orkarMer än vad jag klararOch bär mig när min kraft har runnit utStormen ska passera
Hör en röst som roparManar mig att kommaTar ett steg på vattnetMm. hoppas det ska hållaVågor som vill dränka migHåller stadigt fast vid Dig
Stormen ska passeraJag ska överlevaDu har lovat du ska ta mig genomLovat att Du inte ger migMer än vad jag orkarMer än vad jag klararOch bär mig när min kraft har runnit utStormen ska passeraJag ska överlevaDu har lovat du ska ta mig genomLovat att Du inte ger migMer än vad jag orkarMer än vad jag klararOch bär mig när min kraft har runnit utStormen ska passera
Håll ut, håll ut, håll ut, håll utStormen ska passeraVågor som vill dränka migHåller stadigt fast vid Dig
Stormen ska passeraJag ska överlevaDu har lovat du ska ta mig genomLovat att Du inte ger migMer än vad jag orkarMer än vad jag klararOch bär mig när min kraft har runnit utStormen ska passeraJag ska överlevaDu har lovat du ska ta mig genomLovat att Du inte ger migMer än vad jag orkarMer än vad jag klararOch bär mig när min kraft har runnit ut
Stormen ska passeraStormen ska passeraSå håll utStormen ska passeraHan har lovat Han ska ta dig genomStormen ska passeraHåll ut, håll utStormen ska passera



Idag från Gudstjänsten, Jona blir räddad av en val. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen