Att ta sitt kors

 


Har tänkt på Jesus ord från Matt 16:34 "Om någon vill gå i mina spår måste han förneka sig själv och ta sitt kors och följa mig". 

Det är inte alltid lätt att leva som kristen, vara en god människa, men jag vet att det lönar sig i längden. Man kan hålla huvudet högt, stå för det man sagt och inte lämna sår eller ord som kan vändas emot en.

Vad innebär det att förneka sig själv. I mitt liv handlar det om att inte vara egoistisk utan se till andras mående, att inte möta med samma mynt, att vara tyst även om man ser någonting annat. Låta andra tro det de tror. 

Jag vill gärna ge min syn eller försvara, men det är bättre att vara tyst inför dem som inte vill lyssna. Det jag vill få fram ska jag framföra i kärlek. Som sagt i längden lönar det sig även om det gör ont att bli sparkad på eller få en kniv i bröstet, men det får stå för den som gör så.

Åter igen "Herre Förlåt dem, de vet inte vad de gör". 

Sen är inte jag Jeaus, jag är människa så självklart klarar jag inte av att leva så här hela tiden. Förlåt ❤️  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen