När livet sätts på paus


Det finns ett par uttryck jag har svårt för "allt har en mening" och "livet va" "livet kom ifatt". Ni som sagt så till mig ska inte sluta prata med mig eller få dåligt samvete. Om det är så ni ser på livet är det er syn och det är ok.

Med risk att bli lite för filosofisk, men jag kan inte se att livet vill mig ont. Det finns onska som vill ta livet. Men livet är liv som lever, även om det är grått och ser visset ut ibland så kan det finnas liv. Men i det som har dött, finns inget liv.

Eller som Martina Möllås sjunger "Det finns inget löfte om fred här på jorden, kropp utan sjukdom eller kärlek utan svek. Det är inte förgäves, du gråter dina tårar"

"Tänk att du gör allting nytt och ger mig skäl att stanna. Kärlek av ett annat slag, du har lovat mig en morgondag"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen