När tryggheten försvinner

Att gå igenom en kris i livet kan förändra vem man är, hur man är och vem man blir. Jag var så nöjd med livet, med vem jag var, min relation, mina barn, mitt hem och livet i största allmänhet. Jag hade landat i att vara förnöjsam, kunde självklart drömma mig bort, men var glad i livet. Hade ingen oro, var glad och vilade i ett lugn. 

Men så drogs den tryggheten, den känslan helt bort från mig. Allt inombords rasade och jag kunde inte vara mig lik längre. Jag kunde inte känna mig glad och nöjd. Jag fick dålig självbild och självkänsla, vilket jag aldrig haft. Jag kunde inte se ljuset eller vad som skulle kunna ge mig glädje i livet, det var bara sorg. 

Att börja jobba med sig själv i sorg, sätta ord på sina tankar och känslor är inte lätt. Man får ta en timme i taget och se vad som händer med en och hantera det som kommer. 

Just nu känns det som jag aldrig kommer bli den jag var igen och det är en sorg i sig, jag vill inte vara den här versionen av mig själv. Jag vill vara den som har lätt till skratt, som väljer att se det goda i  livet, som finns för andra, som uppmuntrar andra och som väljer glädje. Jag vill vara den jag var innan, den som var trygg i sig själv. Kanske en dag. Jag hoppas. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen