Kloka människor

Jag märker att jag lätt tänker ibland "vad vet han, han är ju så ung", sen kommer det så kloka ord ur denna ungdom som gör att jag funderar på hur gammal han är egentligen.

Tänker på min mamma som alltid lyssnat och varit intresserad av människor i alla åldrar. Vet hur jag i 20-års ålder tyckte jag hade så mycket kloka och braa tankar som jag delade med henne och hon lyssnade intresserad och uppmuntrade mig. Wow, vilken gåva hon har och vilken gåva att jag fick henne som mamma. 

Då bannar jag mig själv lite att jag tänkte så om denna ungdom och gör som mamma lyssnar intresserad och tar till mig orden. Och jag fylls av glädje över att jorden är fylld av så många fina människor med så mycket klokskap.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen