Kontorsbrus

Har fascinerads senaste tiden av att man kan känna av kontorsbruset fast vi inte sitter på samma plats.

Jag tror på att det hybrida arbetslivet fungerar. Bara alla är med på vad som gäller. Jag älskar när det fungerar och man upplever att alla är nära fast långt borta.

Det är  inte många gånger jag haft helt eget kontor. Ett par gånger korta perioder och jag gillade det inte. För egen del gillar jag öppna landskap, men vet att det inte fungerar i alla roller. Att dela med några är väl det bästa. 

Men gillar rörelse som blir på ett kontor, folk stoppar en och frågar "har du läst mitt mail" eller man pratar om katten eller barnet vid kaffemaskinen eller de som springer 'in till en' med ständiga frågor. 

Det är det jag menar med kontorsbruset och jag har upplevt det sista tiden och speciellt de dagar jag suttit hemma. Någon chattar, någon ringer plötsligt upp, vi "springer" in i möten, teamsamling med lite om vad som hänt eller händer osv. Superhärligt 👍😁. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen