Nytt jobb

När mina tankar om att söka nytt jobb har kommit så har jag varje gång ställt mig frågan. Varför funderar jag på att byta? Är jag less, vill jag fly eller vill jag gå till något? Jag har alltid landat i att jag ska inte gå för att jag är less och jag ska inte gå till en liknande tjänst för jag har det för bra för att lämna. 

Utan jag vill gå någonstans där företaget eller organisationen gör något som jag kan stå upp för, där jag kan stå bakom deras värderingar och där min erfarenhet, personlighet och kunskap kan komma till nytta.

Idag kom min dotter hem från skolan och berättar att hennes lärare hade pratat om att det många kvinnor tjänar mindre än män fast de gör samma jobb. Då hade hon sagt till sin kompis "det ska min mamma jobba med, för jämställda löner" sen sa hon till mig att "nu kan jag berätta vad du ska jobba med för jag kan inte förklara vad du gör nu" 👍😊. (Även om mitt nuvarande jobb även jobbar för viktiga saker i vårt samhälle 😉).

Det gläder mig att hon har förstått det. Och jag ser fram emot att få börja jobba på Sysarb med drivna, härliga kollegor, som brinner för jämställdhet och mångfald ❤. 

Jobbar du med dessa frågor? Kolla in Sysarbdagen!

#Sysarb #sysarbdagen #jämställdhet #mångfald #motivation



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen