Jag har gjort det

Jag har sagt upp mig. Efter 20 år inom samma bolag och en stor trygghet för både mig själv och för många i bolaget så tänkte jag på mig själv och kastade mig ut. Jag vill se någonting mer i mitt yrkesverksamma liv och det känns så roligt och spännande. Återkommer om var jag går. Nu fram till årsskiftet utgår jag i mitt skrivande från det jag är i nu.

Idag hade jag samtal med 2 olika leverantörer. Den ena hade precis hört att jag sagt upp mig så han ringde för att höra mer. Vi har samarbetat under alla år och haft en fantastisk fin och lättsam relation. Han är otroligt glad och sprider det runt sig, vilket alla har känt av. När vi rusat på som mest har han kommit in till oss och vi har kunnat ta en kopp kaffe och ta den där välbehövliga pausen. 

Den andra sa plötsligt mitt under ett förvaltningsmöte idag "Nej fy vad jag tycker det är tråkigt att du ska sluta", han sa det på ett sätt som nästan fick mig att gråta.

Det handlar i slutändan om relationer som man byggt på lång eller kort sikt, men som varit viktiga för affären eller verksamheten. Under många år var det just det som präglade bolaget, relationerna med varann, våra kunder och leverantörer. En del har vi lyckats behålla och vi har även skapat nya, men det finns många i och utanför bolaget som inte ser eller förstår varför relationer är viktiga. Det är nästan tvärtom, i affären och förhandlingen ska priset pressas så det kan vara värt att bli fiender. Amerikanska och engelska spelare jobbar ofta så och hur trevligt blir det.

Nej, jag tror på att skapa förtroende och bygga relationer. Några avtal har vi haft under alla mina 20 år, tacksamma kunder som förmodligen är nöjda med oss.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen