Det händer när du vilar

 Det är så viktigt att ta semester och då ge sig tid att vila. Visst många av er vilar eller tar en paus från jobbet genom att göra någonting annat, men tillåter du dig att vila. Jag tror på vilan, inte för inte att det kallades vilodagen. 

Hörde i veckan "jag skulle vilja hitta den här semesterlänslan i vardagen". Jag sa bara att det kan man aldrig göra för du är på jobbet 8 timmar om dagen, det är klart att det tar på krafterna. 


Jag sa däremot inte det jag ska säga nu, för har man inte hittat det så förstår man inte. Men jag har hittat vilan i vardagen. Jag har inte så många måsten på mig. En del saker måste man självklart göra, se om sitt hushåll, men varför se det som måsten. Jag ser det som en del av vardagen och gör så mycket jag orkar och vilar där emellan. Jag tillåter mig att vila mitt på dan ibland, direkt efter jobbet eller efter att barnen har lagt sig. Helgerna kan inte vara fullt uppbokade utan vilopauserna måste finnas med. 

När du vilar på riktigt det kan även vara med en promenad. Vilan ser olika ut för oss, men i den enskilda vilan så föds nya tankar, kreativiteten, nya idéer och de coachande tankarna om dina medarbetare. Det är därför vilan är så viktig. Sociala sammanhang är också viktiga för visst får du nya tankar och idéer i samtal med andra. Men tillåt dig att vila själv, att verkligen slappna av så ska du se vd som händer. Lycka till!

Kommentarer

REMY.CREDIT sa…
Hej Behöver du ett snabbt lånemeddelande till oss {remy.credit111@gmail.com} med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, privatlån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolidering Lån e.t.c. Vi har ett lån för dig Personliga lån (säkra och osäkra) företagslån (säkra och osäkra) konsolideringslån och många fler. Kontakta USA för mer information om lånerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem. kontakta oss via e -post: remy.credit111@gmail.com

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen