Ledarskap och chefsskap nytt 2019

Instagram har tagit över bloggen en del. De vardagliga lägger jag oftare ut där. Jag har försökt starta ett instagramkonto till där jag tänkte skriva om ledarskap och chefsskap, men jag har inte lyckats. Jag har redan ett andra konto till kyrkan. Vet inte hur många man får ha.

Sitter nu i bilen på väg hem från fjällen och tänker att jag kan skriva mer om ledarskap och chefsskap här. Jag har gjort det ibland, men ska gå in för det lite mer.  Det är någonting som upptar mycket av min tid och mina tankar plus att jag är rätt bra på det.

Tycker en del, ganska många människor pratar för mycket om hur mycket socker det är i maten eller bensinpriset eller att de hela tiden stör sig på saker och andra människor eller bara om  sig och sitt. Jag vill inte säga att det inte är viktigt, men jag skulle så gärna vilja lyfta nivån på samtalen. Inte så högt som världsproblemen, men åtminstone lite längre utanför vår sfär. Det kan vara existentiella frågor, teologi, psykologi eller ledarskap som jag tycker är intressant. Jag har en del runt mig på jobbet eller i kyrkan som jag kan prata om detta, men det blir för sällan. Jag behöver hitta de forumen mer i år. Tror en bokcirkel skulle kunna uppfylla en del av det.

Ledarskapet har jag vuxit in i och chef är en titel jag fått. Eller som någon sa på jobbet chef blir man, ledarskapet förtjänar man. Jag tycker det är stor skillnad på det och båda delarna är viktiga i ett chefsskap. Är man ideell ledare så är det inte lika viktigt att man har chefsegenskaper eller erfarenhet, men där är det viktigt med ledaregenskaper. Ska gå in lite djupare på vad jag menar i nästa inlägg.

Gott nytt ledarskapsår!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen