Försvar

Läste en kändes instainlägg och det slog mig plötsligt hur vi fungerar idag. Hon skrev försvarstalet redan i sitt första inlägg för att slippa alla onödiga kommentarer antar jag.

Varför ska man vara så snabb med att klanka ner på andras brister. Har upplevt hur många försvarar sig vid en enkel fråga så jag måste försvara mig att frågan var inte ställd för att klanka ner utan för att få veta eller kolla om  den andre vet. Det händer nästan varje dag. Jag har funderat på om jag låter nedklankade eller om jag ställer frågan på fel sätt.

Men så slog det nu mig att det är nog så lite överlag. Vi utgår från att den som ställer frågan inte vet eller är misstänksam så man vill direkt försvara sig. Är inte det uppknäppt. När ska vi få en kultur där vi utgår från att vi tror det bästa om varandra?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen