Ledarskap

Älskar att leda och inspirera. Jag gillar även chefskap. Ja jag anser att det är lite olika chefskap och ledarskap. Både och är viktiga. En chef ska ha koll på avtal, regler, kompetens, vara tydlig, visa på målen och hålla fast vid besluten. En ledare lyfter människan, leder, inspirerar, går bredvid och får med sig medarbetarna.

Idag hade jag 2 intervjuer. En till mina vanliga tjänster och den andra var en chefstjänst. Det var första gången, men det gick bra. Det blev en öppen och ärlig dialog. Funderar ibland på hur det skulle vara att jobba som rekryterare. Tror det skulle passa mig. Men får en känsla av att de har lite piskan på sig att prestera, fast det är säkert olika från olika bolag.

Nu ser jag fram emot soffan och Modus. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen