Att välja sina strider

Vi tjafsar varje dag, jag och min dotter. Det sliter. Jag blir trött. Så många gånger som jag biter ihop, pratar lungt och förstående och ler, men får bara surt tillbaka. Man ska välja sina strider säger man, men det spelar liksom ingen roll för allt blir en strid och det har ofta med mat att göra. Kan bli utbrott för att man brer på fel sida på mackan eller för att hon inte får en glass på en torsdag eller för att det är fel middag. I helgen var t o m pannkaka fel, som hon alltid älskat. Ni hör, det är småsaker, men det stör vår vardag. Kan hämta henne glad och sprallig på fritids så sätter vi oss i bilen och hon frågar vad vi ska äta så spricker det. Bästa stunderna är när vi går till eller hem från skolan. Idag på vägen dit frågade hon vad jag gillade att leka när jag var liten och vi hade ett jättemysigt samtal. Vet inte vad jag ska göra för att vända denna tråkiga spiral. Trodde det var en 6årsperiod, nej nu blir hon 8 oi nästa vecka. 2 år.... Hon är ju alldeles alldeles underbar när hon lägger den sidan till. Tur att den visar sig varje dag också ❤❤❤.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen