Lördag

Jag har alltid gillat fredagar, den där blandningen av vardag och helg. Lördagarna har i det sista bara varit tuffa, det är så mycket jag vill få gjort, men vid 12-13 tiden går all energi ur mig. Orkar ingenting. Såååå tråkigt. Men idag har jag inte gjort mycket innan 12 så jag hoppas på lite mer efter. 

Jag har för tillfället lätt till tårar, över att sommaren är slut (även om jag älskar hösten, över att barnen börjar bli stora, över att folk slutar på jobbet, över hur de behandlas osv. Ja, ni hör, det är väl något hormonellt 😀. 

Jag är inte rädd för att säga vad jag tycker i varje fall. Jag ser på många ledare med respekt, men det beror på vilka de är som människor och vad de åstadkommer, inte för att det står en fin titel på ett visitkort. Så jag har skrivit till ledare, höga ledare på jobbet sista veckorna. Igår hörde en högt uppsatt av sig med värme och förståelse och bekäftelse i rösten (jag var upptagen så jag lyssnade bara av telefonsvararen på kvällen). Ska bli intressant och ta en kaffe med honom i nästa vecka. Tankarna snurrar hela tiden. Vad drömmer jag om att få göra egentligen, mer än att orka lite mer en lördag. 

God helg! 

Kommentarer

AnnieeG sa…
Känner igen mig 😊 fredagarna gillar jag bäst. Den glada stämningen på jobbet och sen att få komma hem och veta att man har ett par dagar ledigt. Som sen fylls av en massa måsten... :)
Lätt till tårar behöver inte vara hormonellt. Snarare mänskligt :) kram på dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen