Trygghet

Skrev ett lite otydligt  (eller så var det bara läsarna som inte förstod) mail till kyrkans styrelse där de trodde att jag blivit uppsagd, vilket inte stämmer. I morse träffade jag en kille som var på väg till migrationsverket för en 3 timmar lång intervju för att se om han passar in i Sverige. Självklart var han nervös, men log ändå och sa att det blir som Gud vill. När vi skilts åt kom tårarna, för i hans hemland finns hans familj. Det ska mycket till tänker jag, om man ska vilja fly från sitt land, sin familj och söka asyl i ett främmande land. Då är inte en uppsägning så stor, även om om den är det för det kan också påverka din familj. Men jag fick lite perspektiv och jag är som sagt inte uppsagd 😍. Vi lever i ett bra och tryggt land vänner. Hoppas det så får förbli.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen