Nationaldag

Jag tycker maj och juni är jobbiga, jag har inte riktigt ro att njuta. Det är så vackert ute. Ljusa kvällar osv. Men så är det avslut, avslutningar, utflykter, extra mycket på jobbet. Så kommer dessa planeringar, det är midsommar,  semester, födelsedagar,  vill då någon få in en extra planering som rör hösten pallar jag inte riktigt. Eller en trevlig grillkväll som ska vara en trevlig avslutningskväll orkas inte eller med tyvärr. 

Däremot nationaldagen, den bara kommer här, i år mitt i veckan. Jag behöver inte planera att åka iväg. Det går att gå till en herrgård, mysa runt lite heja på grannar och kyrkfolk. Och sen låta barnen ha vattenkrig och sen grilla något enkelt. Det har blivit en dag som jag kan koppla av på även om jag fixar det vanliga med mat och så. En bra dag i juni helt enkelt. 

Älskar Sverige, vårt vackra land, friheten att få vara och tycka och tro som man vill. Jag hoppas alla tonåringarna fattar det, att det är så det bara är i Sverige så ingen kan tvinga dem att vara på ett visst sätt. Om vi alla förstod detta skulle vi må så mycket bättre. Grattis till oss ALLA som har förmånen att bo här ❤❤❤

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen