Påsklov och Arboga

Tog ledigt påsklovet för att först och främst åka till fjällen, men jag fick inte med mig familjen. Då såg jag fram emot att vara hemma och ta det lugnt och rensa lite. Lugnt tog vi det och rensade lite blev det med betoning på lite. Mannen blev sjuk och orkade inte så mycket. Vi har så mycket vi måste bli av med. Men jag sålde en säng och en cykel,  alltid något. 

På onsdagen var vi till Skansen, stannade till på Drottninggatan la blommor tände ljus och tog in det tragiska plus all kärlek. 

Bra dag att vara på Skansen, det regnade lite. Djuren trivdes ute och sprang runt och detvar inte så mycket folk.

Efter långfredagsgudstjänt åkte vi till Arboga träffade mamma, hennes gubbe och mina systrar med gubbe och barn. Mysigt. Vi har inte varit där så ofta sista tiden, känns inte som mamma vill umgås med oss utan bara vara med sin gubbe. Den här gången rådde vi om oss själva i hennes lägenhet och hon höll till hos honom och vi åt tillsammans. Bra upplägg då sågs vi lagom mycket. Skönt att komma hem igen och ha en extra dag hemma ledigt innan en fullmatad jobbvecka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen