Dagen efter

Hade kunnat vara där. Skulle in och träffa Åsa, men vi ställde in när vi hörde vad som hänt. Men hur skulle hon ta sig från Nacka till mig? Skulle jag åka och hämta henne? Vad var smartast? Tillslut kom hon vid 8 tiden. Skönt.

Hemma träffade jag en granne som jobbar i stan, hon grät och var rädd. Sociala medier och tv nyheterna flödade av information,  men också så mycket godhet. Folk ställde upp för varandra. 

En dag som inte lämnar en oberörd. Det tar tag i en,  man blir slut av tankar och känslor. Men som dn skrev,  Stockholm slår man inte på. Vi reser oss, vi tror på godhet. Satt stilla i kyrkan en stund idag, tände ljus, bad och läste bibelord och böner. O Guds Lamm,  imorgon är det Palmsöndagen och vi går in i påskveckan. Låt det budskapet tala till ditt inre i år. Han som övervunnit rädsla,  fruktan,  hat. Han som är kärleken. Han dog för dig och mig. Amen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen