Mitt i veckan

Ibland slår det mig att jag har det så bra. Speciellt nu under fasteperioden när jag avstår från Facebook. Jag slipper läsa om resor mina vänner gör eller renoveringar eller allt nytt man köper eller att man är först med att tvätta fönster eller fixa i gården eller allt som skall göras så här när våren kommer. Eller alla trångsynta åsikter. 

Nu tycker jag detta är roligt att läsa och se i vanliga fall, jag är själv lite trångsynt ibland och lägger säkert ut bilder som andra stör sig på. 

Men idag blev jag påmind att jag mer ser dem runt mig, närmast mig och inte de avlägsna vännerna på Facebook. Jag ser dem i min närhet som ligger i skilsmässa, är sjuka eller de ensamstående som pusslar med vardagspusslet själva dagligen. Därav bilden. Det är flera i Tildas klass som tar bussen med barnen till skolan och förskolan för att sen gå och ta bussen igen till jobbet. Vill en man följa med en kompis hem tar hon bussen efter jobbet för att hämta syskon i skolan, åka hem och sen ta bussen igen för att hämta hon som följde med en kompis hem.....

Vi kan gå till skolan och till många kompisar, men jag har blivit så slö att jag skjutsat Tilda med bilen..... Ja,  jag har det oförskämt bra ☺ #tacksam 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen