Låt bilderna tala

Jag lånade kyrkans konfirmationsbilder till jobbet. Alla får i tystnad gå runt och titta på ett 30 tal bilder och välja ut en hur man mår eller känner sig just nu och en hur man upplever bolaget. 

Först när alla valt sina bilder så tar man dom och det kan hända att man valt samma vilket inte gör något och sen ska var och en berätta. 

Jag har lökarna om mig själv, att jag legat och vilat lite varit trött, men i år tror jag energin kommer med ljuset och våren. 

Rörande bolaget valde jag 2 bilder. Den med skorna,  lite rörigt och vi behöver hitta vår roll, men det är också en härlig bild för det talar för att vi ändå är många. Den andra bilden,  bilmekanikern jobbar med glädje. Vi har mycket arbetsglädje som jag hoppas får blomstra ännu mer.

Det blev en bra teambuildingseftermiddag med ljusterapi efter och sen middag på söder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen