Härliga lördag

Efter en del vabbande och uppsägningar och splittrat huvud i veckan så har jag haft en väldigt skön lördag. Börja med att dansa med Tilda, sista gången. Sen hämtade vi mamma vid tåget och kom hem samtidigt som syster G kom. Senare kom familjen A och L. Underbart mysigt att bara sitta och fika och prata. Vad härligt det är med vänner. Mamma hade med sig så mycket gott fikabröd.

Meddelande på jobbet igår att G ska sluta. Så oerhört trist och extra sorgligt för mig. Har varit så skönt och härligt att ha en bästa vän på jobbet. Hon har fått jobb närmare hem. Hon vet vad hon har, men inte vad hon  får förutom kortare resväg, vilket jag kan förstå. De hade uppfattat mig som att jag hade uppmuntrat henne att byta, men det vill jag inte påstå. Som chef är det bara trist, som vän är det sorgligt, men jag sa att det är rätt mycket fritid hon får, vilket jag kan förstå. Sen sa jag faktiskt också att hur hon har det just nu så tror jag ärligt att hon mår bra av att vara hos mig och tjejerna. Men tiden och säkert lönen övervägde och det hade det nog gjort för mig med och det var så jag var tvungen att tänka. Ja ja, skulle hon inte trivas är hon Välkommen tillbaka 😊. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen