Måndagmorgon

Jag har tänkt en del på hetsen, som jag tror är lite extra i Stockholm. Jag har alltid sagt att jag gillar att jobba när det går i ett, när det finns att göra, när det är effektivt och går undan. Jag har också nämnt flera gånger att jag skulle önska att vi kunde ha lite lugnare perioder på jobbet, det händer liksom aldrig. Istället har det gått till att vi ska jobba snabbare och ännu mer effektivt och då leder det till hets, det gillar jag inte. Vi gör så gott vi kan, ska vi dra i en till växel vi som redan kör på sexan då är gränsen nådd för många av oss.

Även trafiken är så, den ökar för varje år och vad ska man göra då. Ta det lugnare, men folk blir hetsigare. Det är något som slår fel i våra huvuden. 

Går det att vända? Jag hoppas det. Vi som ser det kan göra medvetna val, stanna till, tänka till. Jag har bestämt mig för att inte hetsa min grupp utan snarare tvärtom, be dem stanna upp ibland. Det de gör behöver bli riktigt och de behöver vara noggranna, därför är aldrig hets bra. Som sagt jag tror det bästa om mina medarbetare och att alla gör så gott de kan. 

Så hoppas jag att alla åtminstone tar det lugnare i trafiken såna här kalla och snöiga dagar. Låt det lugnet även påverka dig på jobbet och hemma. Var rädd om dig! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen