Så lätt

Den har gömt sig under trappan i alla år. Jag har alltid dragit mig för att göra äppelmos för det tar sån tid, skala, kärna ur, dela, koka. Men jag har gjort det för jag vill ta tillvara på den fina frukten vi har i trädgården och för att jag gillar det. Jag sötar den inte lika mycket som den man köper. Så sa mamma förra året "men varför använder du inte passermaskinen". 

Ja varför gjorde jag inte det, för den var bortglömd. Och jag har ägt den i 19 år.... nu så kom den fram och så enkelt det blev. Visst det är lite moment ändå, men inte alls samma sak. Så jag ska göra fler satser. Nu tog jag våra röda äpplen och fick rosa mos. Nästa sats ska bli den andra sorten 😀.

Bra helg, med vanligt fix och mys.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen