Söndagmorgon

Ojdå, där gick visst en vecka igen. Hälsoutmaning på jobbet har dragit igång. Jag är taggad, 90 min/dag är rätt mycket, men ibland rör man sig mer än vad man tror. Cyklar eller går till skolan och sen hem och ta bilen till jobbet. Likaså till affären på eftermiddagen. Jag tog 3 uppföljningssamtal på promenad med medarbetare på jobbet. Så bra, jag tror man får mer sagt än över ett bord ibland. Däremot mår inte mina knän och rygg jättebra av för mycket promenerande, får väga upp det med gymmet. 

I tisdags var jag till J efter musikalgruppen. Så mysigt och välbehövligt, tack fina 💜.

I helgen är mannen på Brännö med sitt jobb. De ser ut att ha det jättebra. Jag har rensat en del hemma. Kört till tippen och tömt badrummet. Imorgon kommer hantverkare för att renovera vårt badrum uppe. Det kommer bli så bra.

Hade ett roligt och bra samtal igår vid middagen med Joel och hans kompis. Bl a pratade vi åldersgräns på tvspel och filmer. De har klasskompisar som spelar GTA och det gör mig så upprörd. Ungarna är 10 år,det är 18 årsgräns på det spelet. Men jag lovar det kommer inte in i det här huset när Joel är 18 heller. Sen blir jag glad när jag hör hur Joel och hans kompis resonerar kring det spelet, det är noll tolerans. Skönt.

Idag tror jag det blir kyrkan. Senare i eftermiddag ska vi hem till familjen L och fira fina A som fyller 9 idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen