Måndagmorgon

Sitter ute och äter frukost, kl 6.30, 17 grader, himlen är klarblå. Det blir en fin dag idag. Min familj kommer vara på stranden.  Vecka 30 har alltid varit fint för då har jag jobbat. Så förra året sköt jag på semestern en vecka och var ledig v 30, då var det inte fint. Men sen blev augusti jätteskönt, med många baddagar. Fast det är nog bäst jag jobbar ☺.

Tycker det är lyxigt att vi får ha semester, hoppas alla som har det fattar vilken förmån det är. Vi har gjort rätt mycket som vanligt på vår, men det är vad vi har velat. Vi har verkligen njutit. Tacksam. Visst är det på sommaren man ska vara ledig, när man verkligen kommer in i vilan. Vad händer när du vilar?

Har börjat läsa Tomas Sjödins bok "Det händer när du vilar, ska bli intressant läsning. Under de här veckorna har jag bara vilat, det har inte hänt så mycket pga det. Inga nya tankar eller drömmar, snarare bortkoppling från allt och det är också skönt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen