Klagoinlägg

Börjar med det tråkiga inlägget, men ibland är det så skönt att bara skriva av sig.

Måste lägga en kommentar om det fackliga igen. Det är så lätt som arbetsgivare att rätta sig efter avtalet, för det kan ingen arbetstagare säga emot. Så om det står i avtalet att om 6e juni infaller en tisdag eller torsdag så ska man även vara ledig klämdagen, det ifrågasätter man inte. Men att vi har ledig klämdag på Krist himmelsfärd för att det alltid har varit så, det ifrågasätter man, för att det inte står i avtalet. Galet......

Varför kan man inte bygga ett företag med sunt förnuft och med allas goda vilja och gemensamt medarbetare och chefer, varför behöver vi ett avtal att följa? Jo, jag förstår det, men jag tycker att det borde gå ändå 2016. 

Jobbar man som jag med koordinering och att alla ska få känna sitt inflytande så blir jag ännu mer frågande till ovan, jag tycker man tar bort en känsla av påverkan. Sen tycker jag det är rätt jobbigt att koordinera och vara alla till lags hemma eller i ideella föreningar. Skulle önska kyrkan kunde flyta på lite mindre smärtsamt. 

Sen har jag börjat vara en dålig mamma igen, jag orkar inte. Jag är inte trevlig. Känns lite jobbigt inför mc säsongen som ligger framför fötterna, jag blir så mycket ensam med barnen och det är inte bara mysigt. Inget kul att känna så, men det är nakna sanningen just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen