Hyllning till 9-åringen

Som jag skrev på insta idag så ringde Joels lärarinna idag bara för att berätta att han är så duktig och skötsam i skolan. Vilket fantastiskt samtal. 

Han är verkligen så härlig på många sätt. Pratar och berättar. Glad och har svårt att sitta still. Ber om ursäkt och förlåtelse.  Surar och kommer för sent ibland. Men dagen efter ber han om ursäkt om han gör samma misstag. Han lär sig och blir så medveten mer och mer hur han ska hantera misstag. Fantastiskt att se. 

Vi har en sån fin dialog som jag hoppas ska finnas kvar när han blir äldre. Han kom hem en dag från skolan och sa att han inte duschat på gympan för han hade frusit mer ön svettas. "Då hade hans klasskompisar sagt att du måste duscha annars ringer läraren hem till dina föräldrar". Vet ni vad min underbara son säger då? "Det gör ingenting för jag kommer berätta det för dom innan". Yes, helt rätt. 

Glad och lycklig över honom. Och 9- åringar är en underbar ålder. Ser fram emot att Tilda ska bli 9, ska bara genomlida lite 6-års trots (förpubertet) först.  ♡♡♡♡

Kommentarer

Tina sa…
Och det är inte länge kvar tills han blir 10.

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen