Hur hanterar du vårdepressionen?

Jag har en släng av den. Jag och min kropp jublar inte när våren kommer. Däremot när hösten och julen är på ingång. Det gör att man är tvärtemot alla kommentarer som slängs ut vid kaffeautomaten. "Åh vad det är tungt med mörkret" eller "Äntligen lite ljus, fantastiskt", men tillslut orkar man inte alltid säga emot så jag bara ler och håller med. Det är i varje fall lättare att hålla med kommentarerna om ljuset. För visst är det härligt även om det är tungt. 

Det är många krav som kommer med våren, städning, fix i trädgården, utflykter, picknickar, grillning, ut, ut, ut. Eftersom jag gillar det också så kommer väl egentligen kraven från mig själv. Jag vill ju ut, jag gillar att fixa i trädgården, men jag orkar inte riktigt och det är väl det som är frustrerande. 

De pratade precis om detta i helgpanelen och ställlde sig frågan, vad gör du åt det?

Jag försöker sänka mina krav, sen drar jag ner persiennerna och ligger kvar en stund till framför tv:n. Så snart det är lite värme så kommer jag njuta på balkongen, men då måste jag ju fixa den först..... ;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen