Vilken käftsmäll

En fredag liksom, får vi besked om vilken skola Tilda kommit in på och det är inte den vi sökt i första hand. Jag blir ledsen och besviken, inte så arg just nu. Sen vill jag inte visa det för Tilda, utan mot henne vill jag vara positiv, hur lätt är det? Jag har förberett henne tidigare på att det kan bli en annan skola, så hon var lite beredd. Jag kände det på mig. Även Joel och mannen blev besvikna. 

Vilken smäll en fredag när man inte kan ringa rektorn. Jag vet det är inte ett lätt jobb de har med alla ansökningar. Men att inte se till förskolegrupper alls är för mig obegripligt. Det är tredje året i rad det drabbar Tildas förskola, alla utom en kommer till samma skola.

För oss ställer det till det så mycket. Vi ska ha 2 olika skolor att förhålla sig till vid studiedagar, skolavslutningar och andra engagemang. Vi känner ingen, Hallå INGEN på den här skolan. Joel, grannar och vänner går på den andra skolan, vilket kan underlätta vid lämning, hämtning och lediga dagar. Det är helt fel håll för oss med tanke på våra jobb. Sen är det en sak till, de stora barnen gick här och det var en jobbig tid i våra liv, som jag blir påmind om när jag är vid denna skola. Jag vill inte. Behöver jag säga mer för att ni ska förstå det... Jag har mailat rektorn, men det är ju fredag.....

Kommentarer

AnnieeG sa…
Usch vad träligt!! Hoppas verkligen det löser sig.

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen