Skärtorsdag

Jag är så sugen på att gå in till lammen vid vår parklek och ta en mysig lammbild och skicka till Åsa. Hon som har egna lamm.

Halvdag på jobbet, tränade i morse. Jobbade effektivt. Hann även prata en del med kollegor. 

Åkte hem och hämtade Tilda och vi cyklade till hennes eventuella nya skola. Ju mer jag gick runt där kände jag att jag inte vill ha henne där. Så jobbigt, men mot Tilda var jag positiv. Hon tyckte det var spännande, men sa för första gången att hon inte vill gå där. Jag peppade henne och sa att det kommer bli bra, förstår ni hur jobbigt, så dubbelt. Blä. Jag har haft kontakt med rektorn och fått så dumt svar, att de inte kan påverka, att det är ett system som väljer och att de var tvungna att prioritera Vällingbybarn, men hallå, vi bor ju här. Suck.

Väl hemma igen var Joel hemma och satt med plattan. Vi fikade, sen ville Tilda se film så jag fick mig en tupplur i soffan. Skönt. 

Nu laddar vi för en lång fredag. Vi behöver handla och fixa inför resan. Mysigt. 

Glad påsk! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen