Nervarvning

Försöker varva ner och tänka bort jobbet. Inte helt lätt när växeln inte har fungerat som den ska. Säkerhetschefen tycker jag ska testa 4ggr varje dag. Det har jag inte gjort eftersom jag litar på den senaste omkopplingen vi gjort.

Barnen hjälper mig att varva ner. Jag har egentligen lätt för att slöa till, men vara närvarande i tankar med min familj behöver jag träna på.  Blev t o m lite rastlös en stund på julafton och det beror nog på detta. 

Tilda förberedde en mysig picknick igår och idag har jag myst med båda i soffan. Året 2016 då Joel ska bli 10 och Tilda 6, det är ju inte klokt. 

Var nere till Ica och handlade idag. Brukar prata med David som sitter där. Imorgon åker han hem till Rumänien, räknar med att komma tillbaka i mars. Har inte fått ihop pengar till resan. Han är 20 år, vågar han tro på ett bättre 2016, vågar han tro på framtiden och ha drömmar. 20 år, då hade jag allt framför mig. Skolan var ju precis slut och vuxenlivet var på väg att börja. Så bore alla 20 åringar få känna det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen