Jobb och chill

Läser en insändare om att vi behöver chilla mer. Har hört att vi är en av de mest arbetsamma nationen i världen. Vi gillar att jobba, men vi gillar också att vara lediga. Åh jag blir inte klok på detta när jag tänker på det. Vi vill att människor ska jobba mer, springa fortare, vara mer effektiv. Som arbetande människor vill vi ha mer och längre ledigheter. Jag tycker vi, min generation och yngre har lägre arbetsmoral än generationer innan oss, vi tar inte vad som helst, vi är många som vill utvecklas och är karriärsugna, men vi är fler som blir utbrända och slitna.  Därför kommer såna här insändare om att vi bör chilla mer. Jag fattar helt enkelt inte. Kanske beror det på att jag jobbar i ett sånt växande bolag, där många jobbar mer än 100% som jag börjar ställa mig de här frågorna.  Många jobbar så mycket, ändå kan jag tycka vi är lata och otacksamma. Är det många andra länder som har 5-7 veckors betald semester? 

Jag har en ganska bra balans mellan jobb och chill. Lite för lite jobb hemma i hemmet istället, där är ju chillningen.

Idag har det varit en bra dag på jobbet. Vissa bitar är roliga att jobba med. Ihopslagning av bolag som vi hållt på med länge är otroligt slitigt, men också roligt. Idag hade jag ett sånt möte med mina kollegor i norr och de är så positiva och bra så jag blir glad. Behöver sådana dagar. 

Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen