22a

Ja dagarna går, snart är det julafton. Har förundras över vad alla inkl mig själv ska hinna med i december. Bokslut kan man egentligen lägga när som helst, varför har vi det i december kan man undra. Ja vi har gjort ett kanonår alla på mitt jobb, vi ska verkligen vara stolta. Jag skrev precis ner 3 bra saker som jag gjort på jobbet under 2015 och 3 jag ska satsa på under 2016, som vår koncernchef uppmuntrade oss att göra för att sen kunna ta ordentligt ledigt. 

En sak som jag vet jag är bra på och och som jag vill ha i fokus även nästa år är att se människorna jag jobbar med. Om vi ser varann, lyssnar på varann, stöttar och uppmuntrar varann så trivs vi bättre och arbetet blir även roligare. 

Samtidigt som det är mycket som skall hinnas ed så är det många mysiga saker med advent, kalendrar,  bak, pyssel, lucia, klappar, konserter, födelsedag och avslutningar.

Under 2016 hoppas jag att jag även ska se andra människor runt mig, min familj inte minst. David utanför ICA och andra jag möter. Den omsorg vi kan ge varann med ett ord eller en blick tror jag kan betyda mycket.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen