Lördag

Efter småduggig dag så blev det en sån fin kväll.  Vi hade varit på musiklek och 8årskalas så jag och barnen hade behov av att komma ut lite. Vad skönt det var.  Det blev inte länge, men vi fick frisk luft och njöt av stillheten i skogen och en vacker solnedgång. 

Tänkte ta mig ut idag också efter Gudstjänsten och tar grillhinken med. 

Mannen kör mc även idag. Jag och Kerstin har veckor att samla ihop av egentid, men vi räknar inte riktigt så. Visst kan jag längta efter att få vara själv ibland, men jag njuter av att vara hemma och med mina barn. Vi är ju ifrån varann många timmar i veckan, så det räcker. Sen är det såklart lite krävande att vara så mycket själv med dem, det är ju inte bara mys utan en del praktiskt som ska fixas också. Men jag är så glad att mannen har en "hobby", han skulle sitta för mycket i soffan annars ;-).

Men nu ska jag boka in två helger i höst. En med Åsa och en med Kerstin, vilket jag ser fram emot. Kerstinhelgen försöker jag även locka till mig några fler.

Tar då mannen hand om mig? En fråga han fick på FB. Ja egentligen gör han det, men jag är inte alltid så mottaglig, just för att jag precis då försöker lösa det praktiska.  Han skulle kunna ta hand om mig mer genom att vårda vårt hem lite mer. Jag funkar som många andra kvinnor där. Men han är fantastisk på att älska mig ♡♡♡

Kommentarer

AnnieeG sa…
Det var en liten lek med ord eftersom han skrev att han efter en dag ute skulle vårda sin Ninja... Det bjöd liksom in till att fråga om han vårdar dig också... I övrigt lägger jag mig inte i era hobbies :-) Kramis <3
Tina sa…
Jag tyckte frågan var bra och relevant ;-). Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen