Gilla olika!

Rockasockorna ett fantastiskt initiativ från en 10 årig tjej med en syster med Down syndrom.  Hon fick frågan varför tror du så många gick med? Hon svarade. Kanske för att det var en liten tjej som kom på det.  

Bra svar för det tror jag också.  Det biter när barn talar om för oss hur vi bör vara mot varandra. 

Jag kan inte låta bli att tänka på fosterdiagnostiken och kubbtestet som ger oss möjligheten att välja bort. Jag valde att inte ens försättas i det valet.

Det är inte lätt att gilla alla, men det är lätt att behandla alla med respekt och utifrån den andres förutsättningar om man sätter sig in i varandras situationer.  Och det är faktiskt lätt att gilla olikheter för det berikar livet. 

Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen