Skönt med helg igen. ..

Sitter i bilen på väg till svärföräldrarna.  Hade hoppats på snö och skidåkning hos dom, men snön har tyvärr försvunnit där också. Men det ska bli skönt och mysigt att komma dit, miljöombyte och lugn.  Det lär vara skidåkning på tv och det är alltid trevligt. 

Det har varit lite mycket sista tiden.  Gillar inte att säga det för jag har alltid ett val över min tid. Men sen gör jag kanske fel prioriteringar vilket leder till att det jag vill göra försakas. Det har varit mycket på jobbet och i kyrkan.  Jag älskar att jobba och jag älskar kyrkan. Men om det tar energin från det jag älskar mest, att vara med min familj blir jag ledsen. 

Jag brukar ha bra balans. Men tyvärr inte sista veckorna. Tänkte på det idag, jag skulle inte kunna vara en karriärskvinna fullt ut,  för mig är det viktigare att orka med familjen. Och jag älskar att vara med mina barn, plötsligt är de stora och flyttar hemifrån.  Då har jag väl några år till att jobba....

Men det säger inte att jag kan ge gärnet de timmar jag är på jobbet och det är ju en del. Händer trots allt mycket roligt som jag får vara med i och utveckla. 

Sen har jag inga problem att säga nej i kyrkan, men har jag tagit på mig ordförandeskap så finns det vissa saker jag inte kan säga nej till ;-).

Men som sagt nu är det ledig helg. Tilda sover och Joel sitter och sjunger julsånger.

Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen