Säter

Har varit 5 mil från VM, säkert lite stämning att vara där, men vi ser nog bättre hemma i soffan.  Blev helt slut vid tjejernas stafett idag, kul ;-).

Det var som 1994 när OS var i Lillehammer, då bodde jag i Oslo, men såg ingenting av det.

Blev inga skidor för oss, men skridsko disco och en härlig promenad på skoterled i skogen i solsken. 

Nu börjar jag leta stugor i fjällen.  Jag vill så väldigt mycket åka skidor och i solsken gör turen ännu bättre. 

Det här med att flytta till Dalarna, överväger jag varenda gång jag är där. Tänk er ett gammaldags fint hus nära natur, skog och sjö. Åh vad det lockar. Hur mycket överväger egentligen ett stressigt jobb, besök i Stockholmstad 2 ggr per år eller bilköer? En flytt är stor.  Vi trivs ju, med huset vårt, grannarna, kyrkan, jobben, skolan, vännerna, Mälaren och så mycket mer. Kan inte det bara landa i mitt huvud och hjärta?

Huvudet ja, jag ramlade på isen igår.  Barn disco och en lite parvel kör i full fart mot mig så jag bromsar och ramlar. Slår huvudet rejält vilket jag fortfarande har ont av. Nästan pinsamt ju ;-).

Sitter på tåget hem nu, skönt. Mannen och barnen åker hem på tisdag. 
Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen