Så var dagen till ända

Det har gått bra idag. Jag försökte göra mig själv så Frostfin som möjligt.  Hängde ut snöflingor gjorda av packskum. Olof välkomnade med varma kramar, det var roligt.  Dukning med lite julbelysning och blåa julgranskulor, Frostmuggar, blåa sugrör och placeringskort på Frostbilder. Elsas isslott. 

Alla satt i ring när Tilda öppnade paket.  Hon fick jättefina presenter. Allt gick i rosa. Bra pysselgrejer.
Efter fikat fick de göra snögubbar av marsmallows och salta pinnar.  

Sen fick de leka lite. 3 killarna hittade varann direkt och lekte jättebra.  Tjejerna hade lite svårare att komma igång.  

Så lekte vi sätta morotsnäsa på Olof. Då skrattade de glatt.  Vi lekte också gömma morotsnäsan.  Vi avslutade med skattjakt. De fick springa upo och ner i huset efter bilder. På varje plats fanns en pusselbit, de fick en varsin.  Och när de pusslat ihop det blev det en slutlig bild där skatten låg. De fick saker istället för godis eftersom Tilda inte äter godis. 

Vet inte om alla barn var nöjda, men vi var det och Tilda. Och jag känner mig inte trött, det var ju så bra förberett ;-). 

Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen