Olika val man gör

Hade svårt att somna. Tankarna låg och malde. Jag har väldigt svårt att tro att föräldrar väljer bort sina barn. Däremot är det vanligare att barn väljer bort sina föräldrar.  Nu tänker jag vuxna barn. Varför gör man det? Jag har aldrig riktigt förstått det, mer om man har varit utsatt för övergrepp. 

Under uppväxten så gör föräldrar val, en del är kanske inte de bästa. Men att det kan vara så illa så man bryter kontakten som vuxen människa.... ? Varför är det så svårt att se att då var då och nu är jag vuxen och väljer att förlåta och bygga det som finns nu.

Som 20 - åring var jag väldigt egoistisk.  Jag gjorde de val som jag ville utan att tänka på familjen.  Och det hör väl den åldern till, det är väl så det ska vara. Då man tar sina egna kliv in i vuxenvärlden. Jag tappade inte kontakten med mamma och pappa tack och lov. Däremot var det väldigt självklart för mig att de skulle finnas där.  Det är en trygg självklarhet. Men inget man kan ta för givet.  

Hade jag vetat det jag vet och kanske framförallt känner idag så hade jag kanske inte gjort en del val, som betytt massor för mig. Jag är så tacksam över mina föräldrar som släppte tyglarna ganska tidigt, men ändå alltid visade sin kärlek. 

Sen hade jag gärna bott närmare dem de senaste 9 åren, men det är som det är.

Nu är jag förälder och måste lära mig detta.  Gud vare med mig.

Det blev kanske ett konstigt inlägg detta, det är lite rörigt i huvudet, men jag kände att tankarna vände lite under skrivandets stund. 

Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen