Överöst av kärlek

Igår ville Tilda ha tofs och fläta så jag gjorde en tofs och sen en fläta i tofsen.  Nej, det var inte det hon menade utan en av varje så det fick jag göra idag. Sötis ;-). Blir överöst av kärlek från mina barn som pratar och berättar mycket och kramas.  Det är så härligt, vilken förmån det är att få vara mamma.  Igår blev jag sur på Joel som inte kunde komma på vad han skulle göra.  Han vill bara spela data- eller tvspel. Så när han blir rastlös kryper han runt och retar sin lillasyster.  Efter ett tag kom han med en go kram och bad om förlåtelse.  Det hade han inte behövt för det var inte så utan bara tråkigt.  Idag tömde han diskmaskinen och frågade om var han skulle lägga en gaffel.  När jag betättat så säger han tack mamma.  Blir lite glad att han är så artig. 

I kyrkan idag blev jag överöst av så mycket vänliga kärleksfulla ord. Om att jag såg stilig ut (av en äldre man) och leder på ett lungt och tryggt sätt.  Var mest nervös över barnens minut idag faktiskt.  Och även om det säger en dam efteråt, att jag gjorde det så bra, det är inte alla som kan det där aa hon faktiskt. Jag ser det som en förmån att jag får göra och vara med om detta. Blir alldeles varm i hjärtat. 

En sak gick inte bra, jag skulle tända 3 ljus.  2 för 2 församlingsmedlemmar som gått hem till Gud under året och ett tredje för den som var och en av oss tänker på. Jag var som ett barn under advent, tändaren fungerade inte och det var svårt att tända ljusen, men jag behöll mitt lugn och tillslut gick det ;-).

Kommentarer

Tina sa…
Och under fikat satt jag med 2 11-åriga tjejer som frågade hur gammal jag är. Trettio.... svarar jag, ojdå önsketänkande, jag är 41. Jaha, jag trodde du var 30. Jag med, säger tjejerna. ♡♡♡
AnnieeG sa…
:-)

Fint att läsa om ungarna. Ja, visst är det en fantastisk förmån att få vara mamma!! <3

Kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen