Har ni det bra?

Det är annars klagarnas månad.  Det är mörkt, grått hela dagen,  folk är trötta. De som inte gillar julen börjar sippra ut sin ångest över julklappar, pynt och hysterin i affärer. 

Varför har inte svensken förmåga att vända sitt tänk, sin inställning den här tiden? 

Visst är man trött, men kan inte det vara ok att vara det ibland eller måste man alltid vara hundra? Låt det vara lite kravlöst, tillåt dig att slappa, tänd ljus och kryp upp i soffan. Just nu den här tiden är det rätt ljust ute. Vid lunchen igår sken solen. 

Så har vi julen framför oss då vi får tända lite mer ljus. Det behöver inte vara något hysteriskt eller krav bara du vågar säga nej. Det är såklart svårt att säga nej till släkten som vill träffas om man inte vill träffas själv, det dilemmat kan jag förstå. 

Ja, ja jag försöker att inte lyssna på klagandet utan koppla av och bara vara. Ta det i den takt jag orkar. Jag mår bra. 

Förutom just nu så har jag stått i bilkö i 45 minuter och jag börjar ledsna.  Förstår inte vad problemet är..... suck.



Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

AnnieeG sa…
Håller med i allt! Jag har det också bra bland stearinljusen :) vore kul att ses snart, men kanske blir svårt att få till innan jul!? Kram!!
Tina sa…
Jaaa, det kan vi väl få till. Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen