Fina Arboga

Vissa dagar skulle jag väldigt gärna bo i denna lilla fina stad. Nära mamma och mina systrar.  Emellanåt lider jag över att inte kunna vara nära dem. När de är ensamma, ledsna eller mår dåligt. Jag får så dåligt samvete över att jag bor här.  

Tanken på att inte bo nära mina barn när de flyttar hemifrån kan göra ont.  Samtidigt måste de känna sig fria och bo precis där de vill. Mina föräldrar har varit fantastiska, de har aldrig gett mig dåligt samvete.  Utan det har jag gett mig själv, varför blev jag så egoistisk och tänkte mer på mig än dem. Ja, ni förstår hur tankarna går.  

Jag tror inte jag hade mått dåligt av att bo i Arboga, men det trodde jag kanske då. Jag minns inte varför jag var så säker på att jag skulle flytta. Hoppas jag en dag orkar engagera mig lite mer i mamma och mina systrar även på avstånd.  Jag vill inget hellre än att de ska må bra och ha en nära och bra relation med dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen