En mycket välkommen lördag

Jag sover bra, nästan för bra.  Jag somnade framför idol och vaknade med huvudvärk.  Det var längesen jag kände mig trött på det här sättet, men jag vet vad det beror på.  Vill inte som alla andra säga att det är mycket, men det rusar på i 180 på jobbet.  Övrigt har jag bra balans här hemma.  Men när jag är så trött så orkar jag inte ens gå till barnen när de ropar på natten och det är väl nackdelen. 

Jag har några runt mig privat som har för mycket på sina jobb så de bär på stressymptom, det gör mig ont. Varför låter arbetsgivare det gå så långt? Hur ska vi behålla bra människor i service och omsorgsyrken? Svåra frågor så här på lördagen. 

På onsdag flyttar Uggla in på ett ålderdomshem, blir spännande och se vad han tycker om det.  Att den pojkspolingen är 60 kan man inte tro.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen